eMLM

MLM

Multi Level Marketing (MLM) sau, asa cum a fost folosit în ultima vreme, Network Marketing, este o forma de marketing bazata pe o retea de consultanti sau distribuitori. Aceasta retea este organizata pe mai multe nivele, carora le corespund diferite drepturi si chiar reguli diferite.
Ideea de baza in MLM este aceea ca promovarea cea mai eficienta a produselor unei companii este facuta de catre clientii multumiti. Elementul de noutate, pe care MLM il aduce fata de marketingul clasic, este recompensarea clientilor care recomanda produsele si altor persoane. Aceste persoane pot achitiona produsele de la clientul direct (sau distribuitor) sau pot deveni clienti directi ai firmei, iar cel care le-a recomandat produsele devenindu-le "sponsor".
Prin sponsorizarea unui nou client direct, sponsorul primeste o bonificatie de marketing, iar noul client direct poate achizitiona produsele cu pret redus. MLM devine astfel o afacere atat pentru sponsor cat si pentru clientul direct ce este sponsorizat.

Desi se poate spune deja ca sistemul MLM este celebru, el este totusi destul de putin inteles si cunoscut. Unii il critica, altii il aduleaza, iar altii, care il inteleg si ii apreciaza corect potentialul, pot sa obtina maximul de beneficii din utilizarea sau practicarea lui.  

Citește mai departe:Ce este Multi Level Marketing (MLM)?